Workshopissa toteutetaan 2D/3D kuntoilupeli käyttäen käyttöliittymänä soutulaitetta, kuntopyörää tai muuta vastaavaa kuntolaitetta. Pelin ohjelmointi toteutetaan Flash, JavaScript, Max/Jitter ja/tai python/c++ ohjelmointiympäristöllä: (WebGL/three.js, Max/Jitter, OpenGL, Panda3d, Irrlicht tai Ogre3d) Kuntolaitteen käyttöliittymä toteutetaan Arduino mikrokontrollerilla.
Vaaditut esitiedot: Arduino perusteet, ohjelmoinnin perusteet, 3D ohjelmoinnin perusteet (max/jitter, JavaScript, Panda3d, Irrlicht tai Ogre3d), 3D mallinnuksen perusteet, kuvankäsittelyn perusteet, peliohjelmoinnin perusteet.
Työvaiheet:
- Kuntolaitteen anturikäyttöliittymän rakentaminen ja testaus
- pelilogiikan ja pelimaailman suunnittelu
- 3d mallinnus
- ohjelmointi ja pelin koostaminen
Linkkejä
- threejs.org
- Max cycling74
- arduino
- panda3d
- irrlicht
- ogre3d.org
- Rullakelaussimulaattori
- mmspace
- simppeli 3D engine demo
Kirjallisuus
- WebGL up and Running
- Dan O'Sullivan, Tom Igoe: Physical Computing
Toteutukset:
Esitiedot
- 3D mallinnuksen perusteet
- kuvankäsittelyn perusteet (Photoshop tai Gimp)
- Peliohjelmoinnin perusteet
- HTML5 JavaScript peliohjelmointi
- Arduino perusteet